Kineze zanimaju škverovi i automobilska industrija

Bez autora
Sep 27 2011

Ulaganja u hrvatsku brodogradnju i proizvodnju automobilskih dijelova u našoj zemlji glavne su teme razgovora Wu Jiaxija, zamjenika direktora Komisije za ekonomiju i informacijske tehnologije te voditelja izaslanstva kineske pokrajine Zhejiang, i Miroslava Karamarkovića, voditelja Odjela za prekomorske zemlje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, održanih u ponedjeljak u prostorijama Komore. Kinesko je izaslanstvo upoznato s mogućnostima hrvatske brodogradnje koja je lani ostvarila prihod od 1,32 milijarde eura i ima 14.00 zaposlenika koji će pridonijeti tome da se 29 naručenih brodova i isporuči. Na sastanku je predstavljena i hrvatska autoindustrija koja zapošljava oko 20.000 djelatnika, te dva modela automobila na električni pogon. Kineski su proizvođači stoga pozvani na ulaganja u Hrvatsku čije su prednosti blizina europskog tržišta i proizvodnja dijelova za automobile europskoga podrijetla te preporuke za izvoz, tj. širenje na afričko, posebice arapsko tržište.

Kineze zanimaju škverovi i automobilska industrijaUlaganja u hrvatsku brodogradnju i proizvodnju automobilskih dijelova u našoj zemlji glavne su teme razgovora Wu Jiaxija, zamjenika direktora Komisije za ekonomiju i informacijske tehnologije te voditelja izaslanstva kineske pokrajine Zhejiang, i Miroslava Karamarkovića, voditelja Odjela za prekomorske zemlje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, održanih u ponedjeljak u prostorijama Komore.

Kinesko je izaslanstvo upoznato s mogućnostima hrvatske brodogradnje koja je lani ostvarila prihod od 1,32 milijarde eura i ima 14.00 zaposlenika koji će pridonijeti tome da se 29 naručenih brodova i isporuči. Na sastanku je predstavljena i hrvatska autoindustrija koja zapošljava oko 20.000 djelatnika, te dva modela automobila na električni pogon. Kineski su proizvođači stoga pozvani na ulaganja u Hrvatsku čije su prednosti blizina europskog tržišta i proizvodnja dijelova za automobile europskoga podrijetla te preporuke za izvoz, tj. širenje na afričko, posebice arapsko tržište.

Dvije su zemlje u bilateralnoj suradnji lani ostvarile gotovo milijardu i pol američkih dolara robne razmjene, pri čemu je znatniji uvoz iz Kine od 1,44 milijarde, dok je hrvatski izvoz u tu najmnogoljudniju zemlju u svijetu vrijedio tek 37,6 milijuna dolara. No, kako je objasnio Karamarković, nesrazmjer u robnoj razmjeni usko je vezan i uz nesrazmjer u veličini gospodarstva dviju zemalja, dodajući da Hrvatska želi povećati izvoz u Kinu. Istaknuo je i da je Hrvatska dugo godina bila glavni kineski partner u regiji, no, lani je to mjesto zbog krize preuzela susjedna Slovenija.

Izlaskom iz krize može se očekivati da će Hrvatska vratiti tu ulogu vodećeg kineskog partnera i povećati izvoz. Ipak, glavna su očekivanja vezana uz nove kineske investicije u Hrvatsku, koja može biti i logistička baza, uz korištenje prometnih pravaca za proboj kineskog gospodarstva na druga tržišta.

U Hrvatskoj posluju tri velike kineske tvrtke: Lenovo (korporacija koja se bavi razvojem, proizvodnjom i prodajom računalnih tehnologija), ZTE (vodeći svjetski pružatelj telekomunikacijske opreme i mrežnih rješenja) te Huawei (vodeći svjetski pružatelj telekomunikacijskih i informacijskih usluga), a upravo im je naša zemlja baza za pokrivanje tržišta u regiji. Ulazak Hrvatske u EU privući će strani kapital, pa tako i kineski, što će rezultirati i osnivanjem niza tvrtki ovdje.

Hrvatski je cilj stoga investirati u proizvodne sektore te u reindustrijalizaciju. Tome će svakako u prilog ići činjenica da Vlada, uz opće dobre uvjete, uvodi i dodatne olakšice za ulagače u industriju.

Nakon tog posjeta kineskog izaslanstva, očekuje se dolazak kineskih gospodarstvenika u Hrvatsku i proširenje poslovne suradnje.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik